„Ćwiczyć każdy może”
Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem
niekonwencjonalnych przyborów - gazeta.
Część wstępna
1. Zabawa ożywiająca -
Zabawa ruchowa do piosenki „Gimnastyka ważna sprawa”.
Część główna
1. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód
wymachy
gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w
górze.
2. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane
palcami do wewnątrz – przy zgiętych
w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
3. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce
oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę
wprowadzając ją w ruch.
4. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i
rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z
boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się w dowolnych kierunkach
(powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
5. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej
w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od
jednego do drugiego końca. Do tej zabawy możemy wykorzystać rulon po ręczniku
papierowym.
6. Improwizacja ruchowa – dzieci, wykorzystując rulonik, naśladują różne
ruchy –
szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.
7. Ugnieść gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) –
rzuty i chwyty kulki w miejscu, wchodzie, w biegu, rzuty i chwyty z dodatkowymi
zadaniami, np.: przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić „młynka”
rękami, wykonać obrót itp.
8. W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do
ręki, podrzucanie kulki oburącz.
Część końcowa -
ćwiczenia korektywne i uspokajające.
1. W siadzie skrzyżnym – skręty głową w prawo w tył i
w lewo w tył.
2. Ćwiczenie oddechowe – wdech nosem i próba
zdmuchnięcia kulki z dłoni.
"Przyroda pośród nas
„Jak rośliny rozwijają się wiosną?”
Poprzez treści z zakresu edukacji
przyrodniczej wzbudza się zainteresowanie dzieci otaczającym światem.
Bezpośrednie obcowanie z naturą stanowi niewyczerpalne źródło wrażeń, przeżyć i
aktywnego działania. Dzisiaj zwrócimy uwagę dzieci na rozwój roślin oraz
czynników, które potrzebne są do ich wzrostu.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza I. Salach pt.
„ Ogrodnicy."
Idą ,idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
Aby lekko było.
Puk, puk, puk łopatką
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z konewki,
Na nasze grządeczki.
Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Jak rosną
rośliny?”
Czy potraficie odpowiedzieć na pytanie co potrzebne jest rośliną do życia? Jeśli
tak zachęcam Was drogie dzieci do wykonania eksperymentu z fasolą. W ten sposób
będziecie mogli obserwować rozwój fasoli - od ziarenka do roślinki. Proponuje,
abyście uwieczniali swoje obserwacje za pomocą zdjęć.
Na koniec proponuje sprawdzenie swojej wiedzy poprzez wycięcie obrazka i ułożenie według kolejności.Pokoloruj obrazek.
POWODZENIA
PRZEDSZKOLAKI
S.Grajper-Tuszyńska
P.Terczyńska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz