środa, 14 kwietnia 2021

Religia

 Temat: Pan Jezus przypomina o Bożym miłosierdziu.


Moje kochane Przedszkolaki z grupy VII oraz wszyscy to czytający: Alleluja!

Rozpoczynamy modlitwą. Może to być modlitwa o opiekę naszych Aniołów Stróżów

(poniżej) albo inna, której już się nauczyłeś/nauczyłaś.

+ W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Aniele Boży, stróżu mój,

Ty zawsze przy mnie stój.

Rano, wieczór, we dnie, w nocy

Bądź mi zawsze ku pomocy,

Strzeż duszy, (i) ciała mego,

(i) zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

+ W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Pamiętacie ostatnią piosenkę – posłuchajcie i pokazujcie zgodnie ze słowami,

naśladujcie skłony i gesty, śpiewając radośnie.


https://youtu.be/nddna7bHcXI

Moi kochani, mam nadzieję, że obejrzeliście ostatnio krótki film o świętej siostrze

Faustynie?

Dziś przypomnijmy sobie jej historię w dłuższym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=lmKmVd-QHlk

Teraz wiecie już o wiele więcej:

- Święta Siostra Faustyna jako mała dziewczynka miała na imię Helenka, imię

Faustyna otrzymała dopiero w zakonie,

- Pan Jezus poprosił ją, by mówiła wszystkim ludziom, że jest miłosierny i każdemu

chce przebaczyć jego winy,

- Pan Jezus poprosił też o namalowanie obrazu z podpisem: „Jezu, ufam Tobie”;

- Siostra Faustyna spisała objawienia Pana Jezusa w zeszytach, które nazwane są

dziś „Dzienniczkiem”. (Został on wydany w formie książki i przetłumaczony na wiele

języków).

- Pan Jezus poprosił świętą Siostrę Faustynę o odmawianie modlitwy, którą jej

podyktował. Ta modlitwa nazywa się „Koronką do Bożego Miłosierdzia”.


Do zobaczenia niedługo.

Szczęść Boże!

Wasza Pani Agnieszka.

Czekolada 🍫

Witajcie dzieci,

Czwartkowy poranek rozpoczynamy gimnastyką buzi i języka.

Zaczynamy!



Zapraszam was do muzycznej rozgrzewki.


Czy wiecie, że nie potrzebujemy instrumentów muzycznych do grania? Mogą to być różne przedmioty znalezione w waszych domach. Sprawdźcie jakie dźwięki wydają różne przedmioty. Zastanówcie się, czy są to dźwięki niskie, czy jednak wysokie?

 

Muzyczna zabawa

Teraz pobawimy się muzyką, ale zanim zaczniemy biegnijcie do kuchni i poszukajcie kilka niezbędnych rzeczy. Są to: plastikowa miska, dwie drewniane łyżki, mieszadełko, metalowa miseczka, łyżka, tarka, dwa plastikowe kubki z ryżem oraz szklanka.

Gotowi?

Zaczynamy!


Dziś będziemy tworzyli czekoladowe serduszka z masy solnej.

Czy znacie przepis na czekoladową masę solną?

Przepis: Wymieszajcie pół kilograma mąki, pół kilograma soli, łyżkę oleju roślinnego, kakao(lub brązową farbkę) i stopniowo dolewajcie wodę, aż do wyrobienia jednolitej masy. Koniecznie poproście rodziców o pomoc.

Po uzyskaniu jednolitej masy przystępujemy do formowania serduszek, a na koniec do ich ozdabiania. Ja użyłam cukrowej posypki, kawy oraz ziaren kukurydzy. Wy możecie użyć dodatków według własnych pomysłów.


Po skończeniu pracy odstawiamy czekoladowe serduszka do wysuszenia i sprzątamy miejsce swojej pracy. Pamiętajcie też o myciu rąk. J

Teraz nadszedł czas aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętajcie, żeby bezpiecznie korzystać ze sprzętów na placach zabaw oraz waszych podwórkach.

Po powrocie czeka na was kilka propozycji.

Słodkości- zabawa w czytanie.

Spróbujcie odczytać wyrazy i połączyć je z odpowiednimi obrazkami.

https://wordwall.net/pl/resource/14293835/polski/s%c5%82odko%c5%9bci-zabawa-w-czytanie

Możecie też rozwiązać kilka kart pracy.




Teraz nadszedł czas na zasłużony odpoczynek i zabawę swobodną.

Pozdrawiamy,

Pani Paulina

Pani Martyna

 

 

 





wtorek, 13 kwietnia 2021

Słodki tydzień 😊

 Dzień dobry kochani 😘

Na początek mam dla Was małą niespodziankę.
Wczoraj odwiedziłam nasze przedszkole i naszą salę. Dalej jest piękna, kolorowa tylko pusta.
Brakuje Was i Waszych uśmiechów 😘
Zajrzałam do naszego kącika przyrody i zobaczcie sami co tam się dzieje 😉



Nasze frezje pięknie pną się ku górze, więc zabieram je do domku, żeby się nimi zaopiekować 😊 


Mieszanka kwiatowa gorzej znosi nasze rozstanie. Póki co kwiatki dostały wodę, uśmiech i może jednak coś z nich wyrośnie 😊

Teraz zapraszam Was do osłuchania się z piosenką i zapoznania ze słowami 
"Czekolada"


Czekolada

Wszystkie dzieci chcą jeść czekoladę!

Mama chce jeść czekoladę
Tata chce jeść czekoladę
Jesteście gotowi?
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Mama mówi: Czekolada!
Tata mówi: Czekolada!
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
Da nam siłę czekolada!
Da nam uśmiech czekolada!
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
CZEKO CZEKO klap klap x2
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKOLADA czeko czeko x7
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Mama mówi: Czekolada!
Tata mówi: Czekolada!
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
Da nam siłę czekolada!
Da nam uśmiech czekolada!
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
CZEKO CZEKO klap klap x2
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKOLADA czeko czeko x7
CZEKOLADA 
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Machamy do dzieci prawą rączką tak!
A teraz machamy lewą rączką tak!
Bo daje dużo siły czekolada nam,
Więc jemy czekoladę i śpiewamy tak...
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

CZEKO CZEKO klap klap x6
Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
CZEKOLADA czeko czeko
CZEKOLADA czeko czeko...

Uwaga, zagadka.
Komu uda się odgadnąć 😉
Ciasta, torty i babeczki
piecze co dzień rano,
byś w cukierni mogła kupić
bezę ukochaną. (cukiernik)

Rozwiązaniem zagadki jest zawód - CUKIERNIK.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat zawodu jaki wykonuje cukiernik.
Co robi?
Za co jest odpowiedzialny?
Co to jest cukiernia?

Zapraszam Was do zapoznania się z zawodem cukiernika za pomocą filmiku 😊


Drodzy rodzice zaangażujcie dzieci w pieczenie ciasta, ciastek lub babeczek – omówcie przy okazji pracę cukiernika.
Uświadomcie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętów kuchennych pod opieką dorosłych 😉

Moi drodzy, zastanówcie się „Jak powinniśmy jeść, abyśmy byli zdrowi?”. Porozmawiajcie z rodzicami pamiętając o wypowiadaniu się pełnymi zdaniami.
Rodzicu uświadom dzieciom, że to, co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. 
 Zapraszam do obejrzenia  audycji
pt.: "Pascal Brodnicki zachęca dzieci i młodzież do zdrowego trybu życia".

Czas poruszać się troszeczkę.
Kto pamięta naszą zabawę muzyczno-ruchową "Pięć małych małpek"?
Włączcie filmik i do zabawy!

Na koniec przesyłamy karty pracy dla chętnych dzieci 😉

Karta 1


Karta 2


Karta 3


Pamiętajcie o korzystaniu ze świeżego powietrza dostosowując odpowiedni strój do warunków atmosferycznych 😘

Przesyłamy buziaki 😘
Pani Paulina 💗
Pani Martyna 💛

poniedziałek, 12 kwietnia 2021

 

Czekolada 🍫🍫🍫

Witajcie dzieci!

Wtorkowy poranek rozpoczynamy zabawą słodką zabawą logopedyczną z żółwikiem. 

Róbcie to samo co on.


 

Jaka jest czekolada?

Spróbujcie opisać jej kolor, zapach, rodzaje. Zastanówcie się, co odróżnia ją od innych słodyczy?

No właśnie, jaka jest czekolada?

Pamiętajcie by wypowiadać się pełnymi zdaniami.



 

Kolejnym zadaniem dla was będzie ułożenie podpisów pod obrazkami. Do dzieła.






Wyrazy: kakao, mleko, cukier

 

Spróbujcie też ułożyć zdania z wyrazem: czekolada.

Policzcie liczbę wyrazów w zdaniu.

 

Wiecie dlaczego powinniśmy zabierać ze sobą czekoladę w góry?

Czekolada szczególnie gorzka doda wam energii, co w górach jest bardzo ważne.

 

Zapraszam was więc do zabawy matematycznej „Dzielmy się”.

Dzieci wybrały się na wycieczkę w góry i dostały od mamy czekoladę do podziału. Pomóżcie im sprawiedliwie ją podzielić.

Podzielcie czekoladę na dwoje dzieci, a potem na troje. A co w sytuacji, gdy na szlaku pojawi się jeszcze jedno dziecko? Uda wam się podzielić czekoladę? Wytnijcie kostki i dokonajcie sprawiedliwego podziału. Powodzenia!


 



Pamiętajcie, o porządkach po skończonej pracy.


Nadszedł czas aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętajcie, by ubrać się stosownie do pogody.

 

Po powrocie czeka na was kilka propozycji.


Możecie ułożyć bardzo czekoladowe puzzle.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/255833-czekoladowe-przysmaki/5x9?fbclid=IwAR37Jx9R5MZ-UY8KTOUbArLQvrIryKoK1aqEjzPEwlvVwfnd9-84PL2zLzM


Zagrajcie w czekoladowe memory.

https://wordwall.net/pl/resource/14264177/memory-dzie%C5%84-czekolady


Zachęcam was również do udziału w zabawie muzyczno- ruchowej „Kubeczek”. Zaproście rodziców oraz rodzeństwo do wspólnej zabawy!



Po skończonych zajęciach nadszedł czas na odpoczynek oraz zabawę swobodną.

„Do zobaczenia” jutro!

Pani Paulina
Pani Martyna




niedziela, 11 kwietnia 2021

Czekolada 🍫😋

 Witajcie po weekendzie 😊
Zaczynamy nowy tydzień i mam nadzieję, ostatni nauki zdalnej 😊 
Mam cichutką nadzieję, że już w przyszły poniedziałek spotkamy się w naszej kolorowej sali i będziemy mogli wreszcie zobaczyć co słychać w naszym kąciku przyrody. Czy nasze frezje już wyrosły? 😃

Póki co zapraszam na słodki tydzień rozpoczynający się
12 kwietnia Dniem czekolady 🍫😋

Kochani, kto lubi słodycze ręka w górę?! 🙋
 Tak, tak - ja też je bardzo lubię! 😄
Które lubicie najbardziej?
Dlaczego je lubimy?
Dlaczego nie powinniśmy jeść ich zbyt dużo?
Porozmawiajcie z domownikami na temat słodkości i może czegoś ciekawego dowiecie się 😉
Już wyobrażam sobie rozmowę na dywanie, w naszej sali i las rąk gotowych do odpowiedzi kto co lubi i jakie przeróżne słodkości przewinęłyby się w odpowiedziach 😃 


Historia czekolady
Dawno temu czekolada nie była wcale słodka, tylko gorzka. Robili ją z ziaren kakaowca członkowie dawnych plemion: Olmekowie, Majowie i Aztekowie. Właściwie nie była to czekolada, jaką znamy dzisiaj, tylko gorzki i ostry napój, przyprawiany np. chili i wanilią. Majowie pili go podczas wszelkich uroczystości.
Pierwszym Europejczykiem, który spróbował czekolady, był Krzysztof Kolumb, odkrywca Ameryki. W Europie ziarna kakaowca pojawiły się najpierw w Hiszpanii. Hiszpanie zaczęli doprawiać kakaowy napój cukrem i wanilią. Później zaczęto wyrabiać czekoladę. Początkowo była ona bardzo droga, więc mogły sobie na nią pozwolić tylko osoby bogate. Stopniowo czekolada stała się coraz bardziej dostępna dla wszystkich. 

Poznajcie proces powstawania czekolady 😉

Historia czekolady przedstawiona za pomocą prezentacji 😉

 Zapoznajcie się proszę z wierszem Urszuli Piotrowskiej

"Krasnal Mniam i czekolada"

W pewnym sklepie z czekoladą
stoi krasnal Mniam przed ladą
i, wyjmując złoty grosik,
o tabliczkę grzecznie prosi.
Na tabliczce mnóstwo kostek,
więc dzielenie będzie proste,
bo to zwyczaj jest krasnali,
by się wszyscy częstowali.
Gości biegnie już gromadka,
i wnet zniknie czekolada.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu :
- Co kupował krasnal Mniam?
- Jak myślicie, dlaczego krasnal ma na imię Mniam?
- Dlaczego dzielenie czekolady jest łatwe?

Kochani teraz zapraszam na zajęcia ruchowe w formie czekoladowego tańca 😊
Kto z Was pamięta nasz występ rok temu do piosenki "Chocolate"? 


Przypomnijcie sobie układ za pomocą filmiku i hops do tańca 😄


Zachęcam do wykonania kart pracy dla chętnych dzieci 😉

Karta 1

Karta 2 

Karta 3

Karta 4



Zapraszam do obejrzenia filmu produkcji czekolady 😊


Teraz zapraszam na czekoladową zabawę interaktywną 😉
Czekoladowe zabawy

Kochani na dziś koniec więc życzę Wam miłego i słodkiego dnia 😊
Pamiętajcie o korzystaniu z pogody i świeżego powietrza dostosowując ubiór do pogody 😘

Pozdrawiamy i ściskamy
Pani Paulina 💗
Pani Martyna 💛

czwartek, 8 kwietnia 2021

Hop przez płotki cz. IV 😉

Dzień dobry kochani! 😊 

Dzisiaj zaczniemy dzień od zabawy dydaktycznej "porównujemy długości". Do zabawy będą Wam potrzebne tasiemki różnej długości.
- Rodzic nakłada je na siebie i używa określeń: krótsza, dłuższa, tej samej długości.
- Układa tasiemki od najdłuższej do najkrótszej i używa określeń: długa, nieco dłuższa, najdłuższa.
-
Następnie dzieci samodzielnie porównują długości, np. wstążek, i układają je od najdłuższej do najkrótszej.


Następnie zapraszam Was na zabawę ruchową do piosenki "Chu chu ua"
Ciekawa jestem kto z Was pamięta jeszcze wspólne zabawy przy piosence? 😉
Zachęćcie domowników do wspólnych pląsów 😊


Teraz zapraszam do zabawy dydaktycznej "Dyscypliny sportowe". Zabawa polega na odgadywaniu, o którym obrazku opowiada rodzic i nazywanie sportu przedstawionego na obrazku. Nadawanie imion postaciom i układanie zdań do obrazków, np.: 
- Janek lubi grać w koszykówkę.
- Adam trenuje pływanie.





Zabawa naśladowcza "Sporty" - dziecko wybiera dyscyplinę sportową, którą przedstawia ruchem a zadaniem domowników jest odgadnięcie o jaki sport chodzi. 😊

Kochani teraz czas na zajęcia ruchowe w formie ćwiczeń fitness na podstawie filmu instruktażowego 😀


Na koniec przesyłamy kilka kart pracy dla chętnych dzieci 😊

Karta 1
Karta 2
Karta 3

Miłego weekednu 😘
Pozdrawiamy serdecznie
Pani Paulina 💗
Pani Martyna 💛

Religia

 Temat: Cieszymy się, że Jezus żyje wśród nas.


Moje kochane Przedszkolaki z grupy  VII oraz wszyscy to czytający: Alleluja! czyli:

Chwalmy Pana! Przez 50 dni od Zmartwychwstania świętujmy radośnie czas

wielkanocny. I dzisiaj tej radości nie może zabraknąć, ale po kolei.

Rozpoczynamy modlitwą. Może to być modlitwa o opiekę naszych Aniołów Stróżów

(poniżej) albo inna, której już się nauczyłeś/nauczyłaś.

+ W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Aniele Boży, stróżu mój,

Ty zawsze przy mnie stój.

Rano, wieczór, we dnie, w nocy

Bądź mi zawsze ku pomocy,

Strzeż duszy, (i) ciała mego,

(i) zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

+ W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Pamiętacie, co wydarzyło się w Wielki Czwartek? Pan Jezus odprawił pierwszą Mszę

świętą. Tak, Ostatnia Wieczerza to pierwsza Msza święta. Jesteśmy na nią

zaproszeni szczególnie w niedziele.

Na każdej Mszy świętej kapłan (ksiądz) wypowiada do nas słowa: „Pan z wami”, a

my odpowiadamy na nie: „I z duchem twoim”. Przypomina nam, że Zmartwychwstały

Pan Jezus nadal, choć inaczej niż za swego życia na ziemi, jest obecny pośród nas.

A co się zmieniło w kościele po Wielkanocy?

Po pierwsze po 40 dniach Wielkiego Postu wrócił radosny śpiew Alleluja!

Na krzyżu przy ołtarzu zawieszona jest czerwona stuła (trochę podobna do

noszonego przez nas szalika), a w pobliżu ołtarza zapalna jest najważniejsza (i

największa) świeca zwana paschałem. Zobaczymy też figurę zmartwychwstałego

Pana Jezusa trzymającego w ręku czerwoną chorągiew z białym krzyżem.

Zapamiętaliście? Spróbujcie powtórzyć, jakie symbole przed chwilą wymienione

przypominają nam w kościele o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?

Jeśli udało się Wam je wymienić, to mam dla was drugie zadanie, tym razem

muzyczne. To krótka piosenka z pokazywaniem. Oto jej słowa:

Alleluja! Hosanna! Mój Pan kocha mnie! Jego radość jest w sercu mym!

Raz, dwa, trzy, do dzieła!

https://youtu.be/c_magVJE71Q


A oto jeszcze jedna propozycja z pokazywaniem, którą można rozpocząć dzień

z radością i dla zdrowia. Zobaczcie sami. Najpierw posłuchajcie, a potem naśladujcie

skłony i gesty, śpiewając radośnie.

https://youtu.be/nddna7bHcXI

Na koniec niespodzianka.

Najbliższa niedziela to Święto Miłosierdzia Bożego (pierwsza niedziela po

Wielkanocy). Zobaczcie sami krótki film:

https://youtu.be/WJ9c0lJPCRQ?t=542

(link filmu celowo ustawiony od 9 minuty)

Jeżeli chcecie, możecie pokolorować obraz Pana Jezusa Miłosiernego w internecie,

bądź wydrukować i pokolorować kredkami.

Pamiętajcie, by kolory były takie jak na oryginalnym obrazie, a obraz podpisać

słowami: JEZU, UFAM TOBIE.

Kolorowanie w internecie:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/boze-milosierdzie?colore=online

Do wydrukowania:

https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-736-Jezus-Milosierny-Jezu-ufam-

Tobie.html

Do zobaczenia niedługo.

Szczęść Boże!

Wasza Pani Agnieszka.