czwartek, 26 marca 2020

Gimnastyka oraz przyroda



„Ćwiczyć każdy może”
Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem niekonwencjonalnych przyborów -  gazeta.

Część wstępna
1. Zabawa ożywiająca -  Zabawa ruchowa do piosenki „Gimnastyka ważna sprawa”.
   

Część główna
1. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy
gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
2. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych
w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
3. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.
4. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
5. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca. Do tej zabawy możemy wykorzystać rulon po ręczniku papierowym.
6. Improwizacja ruchowa – dzieci, wykorzystując rulonik, naśladują różne ruchy –
szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.
7. Ugnieść gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, wchodzie, w biegu, rzuty i chwyty z dodatkowymi zadaniami, np.: przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić „młynka” rękami, wykonać obrót itp.
8. W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz.

Część końcowa - ćwiczenia korektywne i uspokajające.
1. W siadzie skrzyżnym – skręty głową w prawo w tył i w lewo w tył.
2. Ćwiczenie oddechowe – wdech nosem i próba zdmuchnięcia kulki z dłoni.


"Przyroda pośród nas „Jak rośliny rozwijają się wiosną?” 

Poprzez treści z zakresu edukacji przyrodniczej wzbudza się zainteresowanie dzieci otaczającym światem. Bezpośrednie obcowanie z naturą stanowi niewyczerpalne źródło wrażeń, przeżyć i aktywnego działania. Dzisiaj zwrócimy uwagę dzieci na rozwój roślin oraz czynników, które potrzebne są do ich wzrostu.

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza I. Salach pt. „ Ogrodnicy."
Idą ,idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
Aby lekko było.
Puk, puk, puk łopatką
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z konewki,
Na nasze grządeczki.

Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Jak rosną rośliny?”

Czy potraficie odpowiedzieć na pytanie co potrzebne jest rośliną do życia? Jeśli tak zachęcam Was drogie dzieci do wykonania eksperymentu z fasolą. W ten sposób będziecie mogli obserwować rozwój fasoli - od ziarenka do roślinki. Proponuje, abyście uwieczniali swoje obserwacje za pomocą zdjęć.
Znalezione obrazy dla zapytania: eksperyment fasola
Na koniec proponuje sprawdzenie swojej wiedzy poprzez wycięcie obrazka i ułożenie według kolejności.Pokoloruj obrazek.

POWODZENIA PRZEDSZKOLAKI
S.Grajper-Tuszyńska
P.Terczyńska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz