czwartek, 21 maja 2020

Książka moim przyjacielem cz. IV 📔📖

Dzień dobry wszystkim 😊

Moi drodzy zapoznajcie się proszę z wierszem a następnie postarajcie się odpowiedzieć na pytania 


„Książka moim przyjacielem” – Dorota Kossakowska

Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.
Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.
Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.
Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.
Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.
O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.
Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.
Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.
Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.
Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie.

Rozmowa na temat wiersza:
- Jaki przyjaciel jest z nami o każdej porze?
- Co możemy dowiedzieć się z książki?
- W czym pomaga książka?

Zabawa słowna „Szanowanie  książek”- Tak! czy Nie!

Rodzic zadaje pytanie a dziecko odpowiada TAK lub NIE i dlaczego:

- Jeśli chcemy zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.

- Książeczki oglądamy brudnymi rękoma.

- Podczas posiłku  oglądamy książkę.

- Rzucamy  książką o podłogę i depczemy.

- Po obejrzeniu lub przeczytaniu książkę odkładam na półkę.

- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do sklepu spożywczego.

- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.

- Książka wykonana jest z papieru.

- Wycinamy obrazki z książki z biblioteki.

Kochani czas na zabawę ruchową, której jest celem kształtowanie prawidłowej postawy ciała, zmysłu równowagi, zachęcenie do pomocy innych podczas ćwiczeń. Do zabawy wykorzystamy poznaną wcześniej piosenkę pt. "Piosenka o czytaniu książek" w celu utrwalenia tekstu.


 „Korona czytelnika” – zabawa ruchowa.

Przed rozpoczęciem zabawy należy zabezpieczyć książki przed ewentualnymi urazami lub
zamiast książek użyć woreczki gimnastyczne.
Każdy uczestnik zabawy otrzymuje książkę lub woreczek, którą kładzie na głowę i stara się
utrzymać w tej pozycji podczas gdy prowadzący wydaje kolejno polecenia:
obracamy się, tańczymy, chodzimy , kucamy, ...itp.
Dziecko, któremu książka /woreczek/ spadła z głowy zastyga bezruchu czekając aż inny
uczestnik zabawy położy mu książkę z powrotem na głowie. Pomagający może przytrzymać
własną książkę /woreczek/ ręką.

Moi drodzy teraz przypomnimy oraz utrwalimy wygląd oraz nazwy figur geometrycznych. Następnie zapoznajcie się z bajeczką o figurach.



 „Bajeczka o kształtach”
W mojej bajeczce jest domek malutki. Mieszkają w tym domku różnokształtne ludki. Jeden jest okrągły, drugi kwadratowy. Małe trójkąciki wkładają na głowy. Domek ich malutki z kwadratów ma ściany. Daszek ma trójkątny, pięknie malowany. Drzwiczki prostokątne prowadzą do środka. W środku oba ludki każdy może spotkać. 
A czasem, gdy pada i brzydko na dworze. Gdy nie chcą wyjść z domu o jesiennej porze, w oknach w kształcie kółek dwa ludki siadają i przez te okienka na dzieci zerkają.

Rozmowa na temat opowiadania:
- Jakie ludki mieszkają w domku?
- Z jakich figur geometrycznych zbudowany jest domek?
- Co robią ludki gdy pada deszcz i brzydka pogoda na dworze?

Na koniec zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej pt. „Różnokształtne  ludki”- narysuj obrazek do bajeczki. 

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego weekendu
Pani Paulina
Pani Sylwia







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz