czwartek, 14 maja 2020

Majowa 艂膮ka cz. III

Dzie艅 dobry kochane dzieci 馃槉

Dzisiaj poznamy mieszka艅c贸w 艂膮ki. Na pocz膮tek zapraszam do obejrzenia filmik贸w 馃悵馃悶馃悰馃悳





Po obejrzeniu filmik贸w spr贸buj wymieni膰 zwierz臋ta, kt贸re mo偶na spotka膰 na 艂膮ce 馃槉 

Czas si臋 troch臋 porusza膰 przy znanej ju偶 piosence.
 S艂uchajcie, ogl膮dajcie i na艣ladujcie 馃槉



Nast臋pnie usprawnimy troszk臋 narz膮dy mowy – j臋zyk, wargi, 偶uchw臋 przed lustrem.

– Bocian i 偶aba – dziecko na艣laduje dzi贸b bociana, 艣ci膮ga wargi mocno do przodu, otwiera je i zamykaj膮, a nast臋pnie rozci膮ga szeroko wargi jak 偶aba, kt贸ra jest zadowolona, 偶e schowa艂a si臋 przed bocianem.

– Biedronka ma du偶o kropek – dziecko rysuje czubkiem j臋zyka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosz膮c j臋zyk do g贸ry.

– Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dziecko unosi j臋zyk do g贸ry, w stron臋 nosa, a potem zn贸w chowaj膮 za g贸rnymi z臋bami.

– Pszczo艂a – dziecko na艣laduje bzyczenie pszczo艂y: bzzz, bzzz, bzzz.

– Motyl – jak motyl porusza skrzyd艂ami, tak dziecko porusza naprzemiennie j臋zykiem od jednego do drugiego k膮cika ust.

– Konik polny – tak jak konik polny skacze w g贸r臋 i w d贸艂, tak dziecko otwiera szeroko usta i j臋zykiem skacze za g贸rne z臋by i za dolne z臋by. W tym 膰wiczeniu j臋zyk nie wychodzi przed z臋by.

Do utrwalenia i zapami臋tania zwierz膮t zamieszkuj膮cych 艂膮k臋 pomocne b臋d膮 ilustracje













Kochani zach臋cam Was do spr贸bowania stworzenia zwierz膮tka zamieszkuj膮cego 艂膮k臋 na podstawie filmiku 馃槉


Na koniec w ramach utrwalenia nazw poznanych zwierz膮t wykorzystajcie ko艂o fortuny 

Pozdrawiamy i 偶yczmy mi艂ego weekendu
Pani Paulina
Pani Sylwia


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz